Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip ugdyti sveiką ir pozityvią vaikų savivertę

„Jis mano, kad yra labai geras!” – pavydžiai galvoja tie, kurie apie save taip niekada nedrįstų pagalvoti. Yra įsitikinusių, kad tie, kurie myli save, nemyli  kitų ar yra arogantiški. Nėra tobulų žmonių. Žinoma, kai kurie moka pripažinti savo trūkumus, juos taisyti, todėl jaučiasi gerai, nes geba save mylėti tokius, kokie yra. Tik tuomet  atsiranda pasitikėjimas savimi ir savigarba. Padėkime savo vaikams gražiai augti ir „užsiauginti“ sveiką ir pozityvią savivertę.  Štai  keletas  patarimų.

  • SIEKTI MAŽŲ PERGALIŲ.  Pradėkime nuo paprastų  dalykų, ką galima įveikti lengvai  ir greitai. Mažos pergalės, nedideli pasiekimai padeda įgyti daugiau pasitikėjimo savimi.
  • BENDRAUTI.  Kasdienis bendravimas – geriausia socialinių įgūdžių įgyjimo praktika.
  • SKATINKIME  VAIKUS  ĮGYVENDINTI TAI, KAS ŠIEK TIEK BAUGINA.  Paskatinkime vaikus imtis tokių dalykų, kurie juos šiek gąsdina. Kuo dažniau bus atliekami bauginantys dalykai, tuo mažiau streso tokios situacijos kels.
  • UŽSIIMTI SĖKMINGA  VEIKLA.  Padėkime vaikams atrasti sritį ar veiklą, kuri jiems sektųsi ir teiktų malonumą.
  • MOKYKIME UŽSIBRĖŽTI TIKSLŲ. Padėkime vaikams išsikelti nors ir nelabai didelių tikslų, paskatinkite jų siekti.
  • PADĖKIME SUKURTI PLANĄ (o tai nėra taip paprasta). Veiksmų planas nurodo kryptį, konkrečius žingsnius, kuriuos atlikus kaskart artėjama prie tikslo.
  • MOTYVUOKITE. Kasdien ieškokime to, kas vaikus galėtų įkvėpti. Pavyzdžiui, minčių, žodžių, žmonių, kurie paveiktų teigiamai ir „suteiktų sparnus“.
  • PADĖDAMI KITIEMS, PASIJUNTAME  GERIAU. Padrąsinkime savo vaikus pasijusti  reikšmingiems  ir reikalingiems, paskatindami  pamokyti, padėti kitiems.
  • KOMPLIMENTAI  IR  DAR  KARTĄ  KOMPLIMENTAI,  bet  tik nuoširdūs.
  • NELYGINTI SU KITAIS. Kai lyginame, matome kitų privalumus, o savo vaiką nuvertiname. Reikia bent akimirką įsivaizduoti, kas būtų pasaulyje, jei egzistuotų tik vienas žmogus? Jis nežinotų, kas yra  menka savivertė.

                                                                                                     Parengė psichologė Živilė Gedgaudienė