Pereiti į pagrindinį turinį

Tarpininkavimas mediacijos metodu

Smagu pranešti, kad  Klaipėdos Vydūno gimnazija viena iš 13 Klaipėdos ugdymo įstaigų (bei viena iš nedaugelio visos Lietuvos ugdymo įstaigų), kurioje socialinis pedagogas gebės taikyti mediacijos metodą taikiam konfliktų sprendimui.

https://www.atviraklaipeda.lt/2019/01/28/mediacija-mokykloje-misija-iman...

Mediacija – tai dviejų šalių ginčo sprendimo būdas, kai tarpininkaujant trečiajam, neutraliam asmeniui, mediatoriui, siekiama abiejoms ginčo šalims priimtinų situacijos sprendimų. Mediatorius šalims padeda identifikuoti ginčo esmę ir atrasti galimą ginčo sprendimo būdą, kurį priimą pačios ginčo šalys. Tai griežtai struktūruota metodika.

Mediacijos metodas jau seniai taikomas teisiniuose konfliktuose, taip pat jau užsitarnavęs savo autoritetą sprendžiant šeimų konfliktus, o štai ugdymo įstaigose mediacija dar tik žengia savo pirmuosius žingsnius. Viliamės ir stengsimės, kad šis taikus ir sąmoningas konfliktų sprendimo metodas nesunkiai prigytų ir mūsų gimazijos kultūroje.

Ką mums duoda mediacija?

Nebėra budelio ir aukos. Mediacijos tikslas ne kaltų suradimas, o išeičių ieškojimas;
Sąmoningumas. Mokiniai patys suranda sprendimus, mediatorius tik tarpininkauja ir veda konflikto sprendimo procesą;
Vystomas emocinis intelektas. Abi ginčo šalys raginamos atpažinti ir įvardinti konflikte kilusius jausmus, juos išsakyti;
Ginčo šalys priima joms abiems priimtinus sprendimus ir įsipareigoja tik tam, ką tikrai gali padaryti;
Atsakomybės prisiėmimas, alternatyvų ieškojimas;
Svarbiausia – galimybė konstruktyviai ir taikiai spręsti konfliktus ir judėti pirmyn.

  Mediacijos metodas gali būti taikomas tik abiems ginčo šalims savanoriškai sutikus.

Parengė socialinė pedagogė Karolina Gracholskienė